We hebben een slechte, trieste ervaring gehad met een bedrijfsongeval in 2013. Dit heeft geleid tot het overlijden van één van onze medewerkers. Dat was de trigger om dingen anders en nog beter te gaan doen. Preventie kost weliswaar geld, maar er zijn minder zieken, minder ongelukken en ga zo maar door. Het levert dus ook absoluut wat op.
Niels voert de Risicoinventarisaties en Evaluaties (RI&E’s) uit op de locaties waar wij schoonmaken. Hij heeft ook een rol in de handhaving. Dit leidt uiteindelijk tot een verbeterde dienstverlening. We helpen tegelijkertijd onze klanten, want we constateren ook zaken die zij op hun locatie niet goed in orde hebben. Dat is niet alleen belangrijk voor de medewerkers van TSB, maar ook voor de klant. Zo bouwen we aan langdurige klantrelaties.
Ieder bedrijf zou ik aanraden om zo snel mogelijk een preventiemedewerker aan te stellen! De kans dat er zo’n ernstig ongeluk plaatsvindt, is wellicht klein, maar wat gebeurt er als je de zaken niet goed voor elkaar hebt en er gebeurt iets? Kijk jezelf eens aan in de spiegel!